מהו פודקאסט, למה הוא כל כך פופולארי לאחרונה ואיך אפשר לנצלו לקידום העסק? קראו הכל כאן במאמר!
כוחו של הפודקאסט כאן כדי להישאר ומסיבה טובה.
יש כיום מעל 850,000 פודקאסטים פעילים בעולם. ללא הגבלה לחלוטין על תוכן, פודקאסטים הם דרך יעילה עבור כל אחד להעביר מסר באופן אישי. כשכמעט 28% מהאמריקאים מאזינים לפודקאסטים מדי שבוע, הנה הסיבה שהחברה שלך צריכה לקפוץ על עגלת הפודקאסטים.
נותן לחברה שלך קול
כולם יודעים שהאישיות מוכרת. במשך עשרות שנים, חברות השתמשו בדוברות, בסלבריטאים וכעת במשפיענים כדי לקדם את המותג של החברה שלהן. עם זאת, ככל שהמדיה החברתית וטכניקות השיווק ממשיכות להתפתח, הצרכנים משתוקקים לאותנטיות יותר מתמיד. הפודקאסט מאפשר לחברות לספק מקום לשיחות אמיתיות יותר. מה שמראה שמאחורי המותג, עומדים גם עובדים שהם אנשים נורמליים.
חברות רבות בוחרות לקבל מנהיגי חברות כאורחים בפודקאסטים שונים, תוך שילוב סיפורים ואנקדוטות אישיות כדרך להתחבר למאזינים – ולצרכנים עתידיים אפשריים.
אולי למנכ"ל שלך יש שגרת בוקר ייחודית שהם מקפידים על כך בכל יום כדי למצות את שיא הפוטנציאל שלהם והם רוצים לחלוק אותה. או, אולי יש לך עובד שהוא דור ראשון אמריקאי שרוצה לדבר על החשיבות של מתן הזדמנויות לסטודנטים בני מיעוטים. לא משנה מה הסיפור, יש פודקאסט שהם יכולים להתארח בו.
התחלת פודקאסט
אמנם יש אלפי פודקאסטים מצליחים, אבל אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל בעצמך. חברות מסוימות בוחרות להשיק פודקאסטים משלהן, המכונים פודקאסטים של תוכן ממותג. פודקאסטים ממותגים משמשים כצורה נוספת של שיווק תוכן. זה לא רק מאפשר לחברה לשלוט בנרטיב, אלא גם מאפשר לפודקאסט להתפתח עם החברה. הוספת פודקאסט לחברה שלך היא דרך ייחודית להעביר מסרים ממותגים, באופן שנראה אורגני יותר למאזינים.
לא כל הפודקאסטים חייבים להיעשות במטרה להשתמש בהם לנצח. מותגים מסוימים בוחרים להתחיל פודקאסט ככלי שיווקי חדש רק עבור קמפיין אחד. מותג אחד שיישם בהצלחה את הרעיון הזה הוא המותג הפרטי של Sephora Sephora Collection, בשיתוף עם GirlBoss Radio.
בשנת 2019, המותגים השיקו את "#LIPSTORIES". סדרה בת 15 פרקים הדנה בקו השפתונים החדש שלהם ובנשים שהיוו השראה לקולקציה. סדרת הפודקאסטים הזו הביאה סיפורים אמיתיים למאזינים, ונתנה להם את הפנים והשמות מאחורי השקת קמפיין המוצר החדש.
מותג נוסף עם סדרת פודקאסטים מצליחה מאוד הוא חנות המכולת של טריידר ג'ו. הפודקאסט דן ביתרונות של ניהול חנות מכולת. במקור החברה התחילה את הפודקאסט כסדרה בת חמישה חלקים בלבד בשנת 2018. עם זאת, תגובת הקהל הייתה כל כך חיובית שהפודקאסט רץ כבר שני. כולל מגוון רחב של נושאים כגון תובנה על פגישות הקפטן של טריידר ג'ו, פריצות למוצרים, ורשימות קניות מוצעות.
טריידר ג'ו'ס הוא מועמד אידיאלי להכנת פודקאסט בגלל הפולחן שלו, והתגובה שהם מקבלים מהפודקאסט מדגימה זאת.
העתיד של הפודקאסט
בשנת 2022 ישנם כיום 383.7 מיליון מאזיני פודקאסטים ברחבי העולם. מספר זה צפוי לגדול לכמעט 424 מיליון מאזינים בשנת 2023. כשליש מהאמריקאים הם מאזיני פודקאסטים קבועים ושיעור זה צפוי להמשיך ולגדול. ככל שהפודקאסטים ממשיכים להתפתח, כך גם הטכנולוגיה המעורבת בהם. חלק מהפודקאסטים החלו לשלב רכיבי וידאו.
הקלטות וידאו של פרקי הפודקאסט מאפשרות להעלות תוכן ויזואלי לערוצים חברתיים. הם יכולים לשמש גם ככלי קידום מכירות. גוגל גם הציגה לאחרונה תכונת חיפוש שמציגה תוצאות פודקאסט כאשר נעשה שימוש בחיפוש קולי בניידים. על ידי שילוב תוכן SEO בתיאורי פודקאסטים, חברות יכולות אפילו להגביר את התוכן שלהן לראש העמודים המשמשים בחיפוש קולי.