השקעתם באינספור מפגשי קפה ושיחות היכרות להפניות ולבסוף הגעתם ללקוח הראשון שלכם. ניהלתם משא ומתן על החוזה שלכם והוא נחתם. כעת מתחיל חלק חיוני בעסק שלך: הכנסת לקוחות חדשים.
הדרך הנכונה להכניס לקוחות חדשים
בניית תהליך ההצטרפות ללקוח מניחה את הבסיס לשותפות רווחית ופרודוקטיבית. עם זאת, התעלמות מהחשיבות של הצטרפות לקוחות עלולה להוביל לנטישה מוגברת, פחות אמון, ובסופו של דבר לאבד כלל לקוחות.
בין אם אתה פרילנסר, סוכנות דיגיטל, ייעוץ עסקי או עסק ממוקד לקוח, תהליך ההצטרפות שלך חשוב.
בשלבים הבאים, נסקור את החשיבות של הצטרפות לקוחות ונפרט חמישה שלבים מעשיים ליישום בתהליך שלך.
מהי הצטרפות ללקוח?
ראשית, בואו ננסה להבין מה בדיוק כוללת הצטרפות הלקוח. בואו ניקח רגע לחשוב על אנשים ששכרתם בעבר.
לאחרונה פנית לרואה חשבון שיעזור לך לנווט בעונת המס או יצרת קשר עם ספק הדפסה עבור פרויקט חשוב של לקוח. איך הייתה האינטראקציה הראשונה שלהם איתך? האם הם תרגלו תקשורת פתוחה וכנה ושיתפו איתך את דרך העבודה שלהם? האם הם לקחו את הזמן כדי לענות על כל השאלות שלך? לאחר החתימה על החוזה, האם הם פנו אליכם כדי לשאול אם אתם מרוצים מהשירותים שלהם או זקוקים לסיוע כלשהו?
בהתחשב בשאלות לעיל, האם היית שוכר אותם שוב או מפנה את שירותיהם לאחרים?
הגישה שלך להחדרת לקוח חדש לעסק שלך עומדת ביחס ישר להצלחה שלך בטווח הארוך. לראות שהשקעת במערכת אינטואיטיבית לניווט בתהליך של פרויקט יגביר את האמון שלהם בך.
מדוע חשוב להכניס לקוחות חדשים?
רוב הקריאייטיבים להוטים לצלול ישר לתוך העבודה היצירתית לאחר חתימת החוזה. אך גישה זו גורמת לך לדלג על שלבים חיוניים לבניית אמון בינך לבין הלקוחות שלך. כאשר הלקוח חותם על ההסכם שלך, יש לך 90 יום להוכיח את הערך שלך ולהפגין את הערך שלך מוקדם במסע הפרויקט כדי לגרום להם להיצמד. הטמעת תהליך הצטרפות ללקוח חסין כדורים היא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.
השקעת זמן בשלב כה מוקדם של הפרויקט מאפשרת לכם גם להכיר את הלקוח שלכם ואת העסק שלו ברמה עמוקה יותר, לגלות את הבעיה האמיתית איתה הוא מתמודד ולמצוא דרכים להגביר את היעילות ולמנוע צווארי בקבוק בהמשך הקו.
חשוב מכך, זה הרגע הנכון עבור שני הצדדים לגלות אם זה מתאים, וזה מספק מבנה לאופטימיזציה בעתיד. אז ללכת מעל ומעבר בשלב זה הכרחי כדי לפתח מערכת יחסים שתימשך הרבה מעבר לפרויקט בודד.
תהליך בן 5 שלבים להטמעת לקוחות חדשים ביעילות
לפני שניכנס לתהליך בן חמשת השלבים, סקור את מספר הצעדים שעומדים לרשותך כרגע כדי לבטל את השלבים המיותרים ולמקסם את האפקטיביות של הצטרפות הלקוח שלך. אתה יכול לייעל את התהליכים העתידיים שלך ולחסוך זמן על ידי יצירת תבניות שאתה יכול להתייחס אליהן בכל פעם שאתה מביא לקוח חדש. בואו נצלול פנימה:
1. חוזה, הצעה, חשבונית
ההצעה מאושרת, ואתה והלקוח שלך מחליטים לעבוד יחד. עכשיו הגיע הזמן ליצור ולשלוח חוזה כדי לחתום, לקבל את התשלום שלך ולהתחיל לעבוד ביחד באופן רשמי.
שפע של שירותים מקוונים יכולים לעזור לך ליצור חוזים מוכחים. אך וודא שתנאי ההסכם מוגדרים בבירור כמו גם ההיקף, התוצרים, נקודת הקשר, התקציב ולוחות הזמנים. שלח את זה ללקוח שלך וודא שהוא חתום.
לאחר מכן, שלח את החשבונית שלך המשקפת את מה שאתה מסכים בהצעה. אם הלקוח יחזור אליכם עם התאמות, ודאו שזה מותאם גם בחשבונית. לאחר שהלקוח ביצע את התשלום הראשון שלו – בדרך כלל 50% – בדוק שוב אם קיבל אישור על תשלום זה.
2. חבילת ברוכים הבאים עם (תבנית אימייל)
לאחר ביצוע התשלום, ודא שהלקוח שלך מרגיש רצוי ומוערך כחלק מהשותפות החדשה הזו. דרך פשוטה לעשות זאת היא לשלוח הודעת ברכה גדולה. יתרון גדול הוא הוספת חבילת קבלת פנים למייל זה, שבה הלקוח יכול למצוא פרטים נוספים על המומחיות שלך, דרך העבודה שלך ומה הוא יכול לצפות בשלבים הבאים של הפרויקט.
אתה יכול גם להפוך את השלב הזה לאוטומטי עם תבנית דוא"ל התואמת את היקף הפרויקט שלך, אבל הקפד להתאים לכל לקוח ופרויקט באופן רציף. להלן מייל לדוגמה:
לקוח יקר,
ברוכים הבאים ל[סוכנות]! אנחנו כל כך נרגשים לקבל אותך על הסיפון. [סוכנות] היא מובילת שוק בענף שלך, ואנו נרגשים לעבוד איתך כדי לעזור לך להפיק את המרב מהשותפות שלנו ולהשיג את היעדים העסקיים שלך.
אנא עיין בחבילת הפתיחה שהרכבתי, במיוחד כדי שתוכל להתחיל. חבילה זו מכילה מידע חיוני על הסוכנות שלנו, השירותים שלנו, למה לצפות מאיתנו בשלבים הבאים של הפרויקט שלנו ביחד, ומה אנחנו מצפים מכם כדי ליצור קסם ביחד. בתור התחלה, נשמח לתכנן פגישת פתיחה בתאריך [תאריך]
אנא אשר אם תזמון זה מתאים לך, ואם יש לך שאלות כלשהן או זקוק לסיוע, אנא אל תהסס לפנות אלי בכתובת [כתובת דוא"ל]. אני כאן כדי לעזור לך להצליח!
תודה שבחרת ב[סוכנות]!
בכנות,
[השם שלך]
[הכותרת שלך]
יצירת חבילת קבלת פנים תעזור לחזק שהם עשו את הדבר הנכון על ידי העסקתך ותגדיר את הציפיות הנכונות לכניסה למטוס.
3. שאלון כניסה והתחלה
ברגע שהלקוח מאשר את פגישת הפתיחה, הגיע הזמן להקים מסגרת לכל המידע הדרוש להקמת הבריף היצירתי – מסמך הכרחי לצוות שלכם כדי ליישר קו עם כל נתוני הפרויקט ולהתחיל לעשות את הקסם שלהם.
או לבנות שאלון מראש ולשלוח אותו ללקוח בתור "שיעורי בית" או להשלים את החסר ביחד במהלך הפתיחה. שוב, אתה יכול לעבוד בצורה יעילה יותר ולחסוך זמן עם מסגרת מוכחת או תבנית שאלון שתוכל להתאים לכל פרויקט ולקוח וזמינה באינטרנט, כך שלכל חבר צוות יש גישה 24/7.
המטרה של פגישת הפתיחה היא לגרום ללקוח שלך להיות נוח ולדבר כדי להבין את לב ה-WHY שלו. שאלו שאלות מפורטות על העסק והתעשייה, הבינו יעדים וחזון ארוך טווח, למדו על הלקוחות שלהם וקבלו את התובנה הראשונה לגבי התוצאה הפוטנציאלית של הפרויקט. הודות למסגרת הבנייה המוקדמת שלך, יש לך קו מנחה בעל ערך, והלקוח שלך יכול לרדת למשיקים שמובילים לרגעים של תובנה. בנוסף, לראות את המעורבות של הלקוח שלך מניע אותך ליצור תוצאות פוריות.
4. לאחר בעיטה
לאחר פגישת הפתיחה, הגיע הזמן ליצור את הבריף היצירתי האחרון. התאם ועצב אותו בתוך הבית כדי לייצג בצורה הטובה ביותר את מה שנדון. נוסף ציר זמן מפורט המבוסס על תאריכי סיום יעד, והמסמך הסופי נשלח לכל הצוות וללקוח כדי להבטיח שכל המידע מדויק.
השתמש בריף יצירתי זה כתנ"ך הפרויקט שלך לאורך הפרויקט לגבי נכסים, לוחות זמנים, יעדים והגדרת ההצלחה של הלקוח. מסמך המפרט את היבט הליבה של הפרויקט יעזור להבטיח שכולם יהיו על אותו עמוד מההתחלה.
5. השלבים הבאים
סוף סוף התחלת בהצלחה את פרויקט הלקוח החדש שלך! אבל האינטראקציה עם הלקוח שלך נמשכת מעבר לשם. קבע שיחה קצרה כשבוע לאחר מכן כדי לעקוב ולהבטיח שאין להם שאלות. במהלך שיחה זו, תזמן שיחות סטטוס ומצגות עתידיות. מכיוון שככל שתקיים יותר אינטראקציה עם הלקוח שלך, כך גדל הסיכוי שתוכל להעריך את כל החששות לפני שהם הופכים לבעיה גדולה!