מה זה דרופשיפינג? המדריך למתחילים

דרופשיפינג

תוכן עניינים

דרופשיפינג הוא מודל עסקי למילוי קמעונאות המאפשר לארגונים לשלוח מוצר של צד שלישי ישירות מספק ללקוח, שהלקוח רוכש מהעסק שלך. 

גם אם יש לך חנות לבנים וטיט, אתה לא שומר את הפריטים האלה במלאי. במקום זאת, כאשר הלקוח ירכוש, תזמין אותו ישירות מהיצרן או ממוכר סיטונאי (הנקרא "הספק"), והוא ישלח ישירות ללקוח. המוכר אף פעם לא מטפל בכלל במוצר, ורק מקל על ההזמנה. 

תהליך הדרופשיפינג עצמו פשוט להפליא, ואם אתה נוקט בצעדים הנכונים לעשות הכל, החל מבחירת המוצרים הנכונים ועד לשיווקם בפלטפורמות הנכונות, העסק שלך יכול להמריא לפני שאתה יודע זאת. 

הנה כל מה שאתה צריך לדעת על דרופשיפינג

1. איך דרופשיפינג עובד?

תוהה איך בדיוק עובד המודל העסקי של דרופשיפינג? בקיצור, זה מאפשר לך למכור מוצרים ללקוחות מבלי לדאוג למילוי הזמנות. זה אומר שאין מלאי מלאי, אריזת הזמנות או משלוח. במקום זאת, אתה נותן לצד שלישי לטפל בכל זה עבורך. לאחר מכן, תוכל להתמקד בבניית המותג שלך, בחירת המוצרים שלך, ביצוע מכירות והגדלת הרווחים שלך. 

הנה סקירה מהירה של אופן פעולת תהליך הדרופשיפינג, ולמעשה, יש רק 4 גורמים מעורבים:

  1. יצרן המוצר
  2. ספק הדרופשיפינג או סיטונאי
  3. הקמעונאי (אתה)
  4. הלקוח

והדרך שבה זה עובד היא פשוטה מאוד:

  • היצרן יוצר את המוצרים ומוכר אותם לספק הדרופשיפינג (או לסיטונאי)
  • ספק הדרופשיפינג (או סיטונאי) מוכר את המוצרים לך (הקמעונאי)
  • הלקוח מבצע הזמנה באמצעותך
  • אתה (הקמעונאי) משלם ושולח את ההזמנה לספק הדרופשיפינג, שאחראי כעת לארוז ולשלוח את ההזמנה ללקוח
  • עליך (הקמעונאי) להבטיח שהלקוח יקבל את ההזמנה, ולטפל בכל פנייה של שירות לקוחות

המודל העסקי של דרופשיפינג יכול לחסל רבות מנקודות הכאב שעומדות בפני בעלי חנויות קמעונאיות מקוונות. אינך צריך לדאוג לגבי קניית מלאי מראש, אחסון מלאי או הטרדות של משלוח. זה אומר שאין צורך לשכור שטח אחסון, לבזבז שעות באריזת הזמנות או לבצע נסיעות שבועיות ל-UPS. 

עם זאת, החלק המאתגר יכול להיות מציאת ספק אמין עם מוצרים איכותיים המספקים חווית שירות טובה. אם אחד מהגורמים הללו חסר, העסק שלך עלול לסבול. למרבה המזל, לא חסרות אפשרויות באמצעות מסדי נתונים ידועים של ספקים כמו עליבאבא ו- AliExpress , כמו גם ספריות ספקים שיכולות להשתלב ישירות ב-backend של החנות שלך כמו Oberlo . אתה יכול לעשות קניות בין ספקים מבוססים רבים כדי למצוא את ההתאמה הטובה ביותר עבורך.

2. יתרונות הדרופשיפינג

Dropshipping מציע מספר יתרונות, והם כוללים את הדברים הבאים:

  • יש פחות עלויות הכרוכות בכך. מכיוון שהספק שלך מטפל בייצור, אחסון ומשלוח של פריטים, עלויות ההפעלה שלך נמוכות יחסית – סביר להניח שתצטרך רק כמה הוצאות שיווק ושירות לקוחות, מה שמגדיל את הרווחים שלך מהר יותר. 
  • יש סיכון פיננסי קטן בהרבה. אם המוצרים לא נמכרים, העסק שלך לא מפסיד את הכסף שהוצא על מלאי כפי שהיית עושה בעבודה עם סיטונאי.
  • אתה יכול להציע יותר מבחר ללקוחות שלך . אם אתה מייצר קומקומים לתה כדי למכור בחנות התה המקוונת שלך, ייתכן שתוכל ליצור רק דגם אחד או שניים. אם אתה עובד עם סיטונאי, אולי תוכל להרשות לעצמך עוד כמה. עם דרופשיפינג, אתה יכול להציע כמה שתרצה, להגדיל את שביעות רצון הלקוחות הפוטנציאליים ואת המכירות.
  • נהל את העסק שלך מכל מקום. אם אתה רוצה להיות אחד מאותם בעלי עסקים שעונים לאימיילים של לקוחות ומעלים רישומים חדשים מבליז, פריז וחופים ביוון, אתה יכול לעשות זאת עם דרופשיפינג. אתה לא צריך להיות קרוב למלאי שלך כדי שתוכל לשלוח אותו בזמן. 
  • זה ניתן להרחבה. רוצה להוסיף מוצרים נוספים לחנות שלך? גדול! פשוט מצא אותם והוסף אותם, פשוט כך. ואם אתה רוצה להתרחב לנישה חדשה, זה תהליך פשוט בהשוואה לחלופות של ייצור או מציאת סיטונאי. 
  • יש יותר זמן להחלטות עסקיות. כשאתה לא מנהל מלאי גדול או צריך לדאוג לתזרים מזומנים הדוק יותר, יש לך יותר זמן וכסף כדי לקבל החלטות עסקיות חכמות. השקיעו יותר זמן באסטרטגיה, בשיווק ובשיפור העסק הכולל.
  • אתה יכול לבדוק מוצרים חדשים ללא סיכון. האם יש לך חנות לנעלי ריצה, ואתה רוצה לראות אם הלקוחות שלך יתעניינו בפריטים נוספים כמו בקבוקי מים, לבוש אתלטי או קצף רולרים? הצע את הפריטים האלה על בסיס דרופשיפינג וראה עד כמה הם מתפקדים.

3. חסרונות של דרופשיפינג

בעוד דרופשיפינג היא חוויה חיובית בסך הכל עבור עסקים רבים, יש כמה חסרונות שתרצה לקחת בחשבון גם. חסרונות אלה כוללים:

  • אתה לא בשליטה מלאה על מועד משלוח המוצר; אם יש עיכוב, הלקוח ישא אותך באחריות
  • אתה לא יכול לבדוק את הסחורה בעצמך , כך שאין הזדמנות לבקרת איכות מצדך; אם אתה מוכר פריטים באיכות נמוכה מבלי לשים לב, זה יכול לפגוע בחנות שלך
  • אם היצרן לא מוכר פריט, זה עלול לגרום למחסור במלאי
  • Dropshipping עשוי להעלות את המחיר למוצר , מכיוון שקנייה סיטונאית בכמויות עשויה להניב הנחות; אתה עשוי להיות מוגבל בכמה אתה יכול להפחית את התמחור כדי להישאר תחרותי תוך שמירה על רווחיות
  • בסופו של דבר, החיסרון הגדול ביותר של דרופשיפינג הוא אובדן שליטה פוטנציאלי וכתוצאה מכך בעיות איכות או שירות לקוחות. על מנת למנוע זאת, שלח רק סחורות באיכות גבוהה מיצרנים אמינים.

4. האם דרופשיפ שווה את זה?

למרות שיש כמה חסרונות, כן דרופשיפינג יכול להיות רווחי בהיותה בנויה על מודל עסקי בעל סיכון נמוך, אשר ממזער את הסיכונים האישיים והמקצועיים שלך.

גם אם אתה מייצר או מתמקד במכירה סיטונאית עבור רוב המוצרים שלך, ברור שדרופשיפינג יכול ליצור הזדמנויות עסקיות בעלות ערך. בין אם זה המיזם הראשון שלך ליזמות או תוספת חדשה לתיק העסקי שלך.

הנה כמה דרכים מרכזיות שבהן דרופשיפינג יכול לספק הזדמנויות חדשות לרווח וצמיחה לעסק שלך:

  • הצע יותר ללקוחות הקיימים שלך, הגדלת הערך הכולל שלך (וערך ההזמנה) בעיניהם. ועוד יותר טוב, אתה יכול לעשות זאת ללא עלות גדולה מצידך. 
  • הרחב את העסק שלך והבדיל את עצמך מהמתחרים על ידי אצור מוצרים באיכות גבוהה שנישת הקהל הספציפי שלך תאהב.
  • בדוק מוצרים חדשים או אפילו נישה חדשה לגמרי ללא סיכון פיננסי. אתה יכול להוסיף מוצרים חדשים לחנות שלך ולהסיר אותם באותה מהירות אם הם לא עובדים.
  • פתחו עסקים נוספים (או העסק הראשון שלכם!) מהר יחסית עם דרופשיפינג. כל מה שאתה צריך לעשות הוא להפעיל את האתר שלך.

5. כיצד לבחור ספק דרופשיפ

אם ספק הדרופשיפינג שלך אינו אמין או לא עקבי בכל דרך שהיא, זה ישפיע ישירות על חווית הלקוח שלך ועל המוניטין של המותג שלך.

בחירת ספקים אמינים חיונית בדרופשיפינג. הנה כמה שיטות שבהן תוכל להשתמש כדי לעשות זאת.

  1. פנה ליצרן המוצר . הצעד הראשון שאתה צריך תמיד לעשות הוא לפנות ליצרן המוצר ברגע שאתה יודע איזה מוצרים ספציפיים אתה רוצה למכור. אם הם לא מוכרים את הפריטים ישירות בעצמם, הם יכולים ליצור קשר עם מוכרים ומפיצים מהימנים. זה יכול לעזור לך להבטיח שהלקוחות שלך לא יקבלו מוצר דפוק, מיושן או הונאה, שלמרבה הצער נפוץ יחסית. חפש אותם באינטרנט וחפש מידע ליצירת קשר כמו כתובת אימייל או מספר טלפון. אם אתה מעוניין למצוא מוצרים מיצרנים שונים, ייתכן שתבחין שמוכר אחד או שניים מופיעים שוב ושוב. אלה יכולים להיחשב בעלי מוניטין, וסביר להניח שאתה בטוח לרכוש מהם גם מוצרים אחרים.
  2. השתמש בספריות ספקים . ספריות ספקים בדרך כלל גובות עמלה על מנת לגשת למידע שלהם, אך הן מגיעות עם נתונים חשובים על ספקים בעלי מוניטין שונים שיעזרו לך להרגיש בטוח במי שאתה עובד איתו. סיטונאי מרכזי, מותגים עולמיים ומקור מלאי הם כולם דוגמאות מצוינות.
  3. השתמש בכלים של צד שלישי. אתה יכול גם להשתמש בפלטפורמות דרופשיפינג כמו Oberlo ו-Spocket, שמגיעות עם קטלוג גדול של מוצרים מאלפי ספקים מוכרים. זה מאפשר לך להשיג מוצרים במהירות תוך צמצום חלק מהטרחה והניהול. רבים מסוגי הפלטפורמות הללו פועלות בצורה חלקה עם פלטפורמות מסחר אלקטרוני כמו Shopify ו- WooCommerce לנוחות נוספת.

6. דרופשיפינג למתחילים: שאלות נפוצות

מה ההבדל בין דרופשיפ לסיטונאי? 

יש דמיון אחד גדול בין דרופשיפינג למכירה סיטונאית. שניהם מאפשרים לך לספק סחורה ללקוחות מיצרן צד שלישי. שם מסתיימים קווי הדמיון.

עם מכירה סיטונאית, תבצע הזמנה למוצרים בעצמך, מה שהופך למלאי שלך. יהיה עליך להזמין את הפריטים, להמתין עד שיגיעו ולאחסן אותם במקום פיזי שאתה שוכר או בבעלותך. לאחר מכן תשווק את הפריטים ללקוח, והם ירכשו באופן אישי, או שתשלח את הפריט אליו בעצמך. 

מכירה סיטונאית כרוכה בסיכון פיננסי מסוים. אתה הופך לבעלים של המלאי הזה. כך שאם הוא לא נמכר, ההפסד ברווח יוצא מהשורה התחתונה שלך. מכיוון שאתה בדרך כלל קונה פריטים בכמויות גדולות מסיטונאי, זה יכול לגרום ללהיט גדול. 

עם זאת, עם דרופשיפינג, לעולם אינך בעל מלאי כלשהו, ​​ולעולם אינך נוגע ישירות במוצר. אין תהליכי אחסון מוצר, ניהול מלאי או משלוח מעורבים עבור המוכר. הם פשוט מבצעים את המכירה ומשיגים את הרווח. הסיכון נמוך, מכיוון שאין צורך בהשקעה כספית. פריטים נרכשים על בסיס הצורך על ידי הלקוח במקום בכמויות גדולות על ידי העסק שלך.

האם אני צריך לרשום ישות עסקית לדרופשיפ ? 

בדרך כלל מומלץ – אם לא נדרש – שתתאגד כחוק. אם אתה מרחיב עסק קיים עם דרופשיפינג, סביר להניח שאתה כבר מאוגד כחוק. אבל כל העסקים החדשים יצטרכו להבין את הצעד הקריטי הזה.

התאגדות משפטית היא הפעולה הפשוטה של ​​רישום העסק שלך וקבלת רישיון עסק. בארצות הברית, תירשם במדינתך. 

לשילוב שלושה יתרונות מרכזיים:

  • זה יוצר הפרדה מסוימת בין הנכסים האישיים שלך לעסק שלך, ומגן על עצמך. אם מישהו תובע את העסק שלך, הוא יכול לקחת את כל מה שהעסק שווה, אבל יהיה לו קשה יותר לרדוף אחרי נכסים כמו הבית, המכונית או חשבונות הבנק האישיים שלך.
  • זה עשוי להידרש על פי חוק. אם זה לא נדרש, זה מומלץ לעתים קרובות.
  • יצרנים רבים עשויים לדרוש ממך רישיון עסק, מספר זיהוי מס כמו EIN וכתובת עסק. 

הקפד לבדוק את החוקים המקומיים, הממלכתיים והתעשייה כדי לוודא שאתה עומד בדרישות באזור שלך. אם אינך בטוח היכן להתחיל, תוכל לפנות לעורך דין עסקי מקומי. הם יכולים לעזור לך לקבוע אילו רישיונות והיתרים אתה צריך כדי להמשיך את העסק שלך. 

למה כדאי לי להתחיל דרופשיפינג?

ישנן כמה נסיבות ספציפיות שבהן דרופשיפינג היא אחת האפשרויות הטובות ביותר שאתה יכול לשקול. אלו כוללים: 

  • אם אתם מעוניינים להקים עסק חדש במהירות אבל לא רוצים להשקיע הרבה הון או זמן בתהליך ההפעלה.
  • אם אתה רוצה להתמקד במסחר אלקטרוני בלבד אבל אין לך את הכספים או שטח האחסון לרכוש, לנהל, לאחסן ולשלוח מלאי גדול.
  • אם אתה כבר מוכר סחורות ושירותים, אבל רוצה להרחיב את היצע המוצרים שלך ולהסתעף לנישות חדשות. 
  • אם אתה רוצה לבדוק מוצרים או נישות חדשות מבלי להשקיע הון משמעותי בהזמנה בתפזורת גדולה תחילה. 

עסקים רבים משלבים לפחות חלק מהדרופשיפינג באסטרטגיות הגשמה הקמעונאיות שלהם. גם אם הם גם מוכרים מוצרים סיטונאיים בעצמם או מייצרים את רוב המוצרים שלהם בעצמם.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן