מחקר מילות מפתח – מה זה ולמה זה חשוב?

מחקר מילות מפתח

תוכן עניינים

מחקר מילות מפתח הוא התהליך של הקצאת מילות מפתח לדפים באתר האינטרנט שלך. הליך זה עוזר לך להקצות בקפידה מילות מפתח ברחבי האתר שלך, כך שהן יביאו את רוב התנועה והקליקים.

בואו נסתכל מדוע מחקר מילות מפתח הוא מה שאסטרטגיית ה-SEO שלכם צריכה להתחיל איתו, כיצד ליישם אותה בצורה נכונה ואילו כלים יעזרו לכם כאן.

למה אתה צריך מיפוי מילות מפתח?

מיפוי מילות מפתח עוזר לחדד את אסטרטגיית מילות המפתח שלך בדרכים רבות:

  • מצא פערים במילות מפתח. המתחרים שלך עשויים לדרג גבוה יותר רק בגלל שהם משתמשים במילות מפתח שאתה לא. מיפוי מילות מפתח יעזור לך לזהות את מילות המפתח הללו ולהקצותן לדפים הרלוונטיים.
  • מצא חפיפה של מילות מפתח. חפיפת מילות מפתח מתרחשת כאשר אתה ממקד למילות מפתח שונות עם אותם דפים. זה מביא לדירוג נמוך יותר ואף לבעיות תוכן כפולות. מיפוי מילות מפתח יעזור לך להקצות מילות מפתח לדפי יעד ייחודיים, כך שהן לא יגנבו תנועה זו של זו.
  • פנה למשתמשים למידע הרלוונטי. משתמשים זקוקים לתוכן שונה על סמך כוונת החיפוש שלהם ושלב מסע הלקוח. הקצאת מילות מפתח לדפים על סמך סמני הכוונה שלהם תעזור לך לכסות את צרכי המשתמשים ולהמיר אותם.

שלבי מיפוי מילות מפתח

כעת בוא נראה מהו בעצם מיפוי מילות מפתח, ונבחן את התהליכים שתצטרך ליישם.

1. ערכו מחקר מילות מפתח

ראשית, עליך לחפש למצוא את כל מילות המפתח שאתה כבר מדרג עבורן ואת מילות המפתח החדשות שאליהם אתה הולך למקד.

אתה יכול לבדוק אילו מילות מפתח כבר מביאות לך תנועה עם Google Search Console ולגלות רעיונות למילים חדשות עם גוגל אנליטיקס, מתכנן מילות מפתח, גוגל טרנדס וכל כלי אחר למחקר מילות מפתח שבו אתה משתמש בשגרת קידום האתרים שלך.

זכור שלא כל מילות המפתח שוות את תשומת הלב שלך. אז סנן אותן כדי לא לכלול מילות מפתח עם פוטנציאל תנועה נמוך.

2. קבץ מילות מפתח לפי נושא וכוונת חיפוש

לאחר שאספת את מילות המפתח הישנות והחדשות שלך, הגיע הזמן לקבץ אותן לפי נושא וכוונת חיפוש.

באשר לנושא, עליך למיין את מילות המפתח שלך לקבוצות קטנות של מילים נרדפות שיוקצו מאוחר יותר לדפים של נושא מסוים. אתה יכול לעשות את זה בכלי מחקר מילות המפתח שאתה עובד איתו או במסמך Excel או Google Sheets. האלגוריתם כמעט זהה בכל מקום. מתכנן מילות המפתח, למשל, מאפשר סינון מילות מפתח במהלך שלב המחקר. כך שתוכל להחיל מסננים ממש שם:

גראו-מילות מפתח-לפי-נושא-ו-חיפוש-כוונת

תהליך קיבוץ מילות המפתח לפי כוונת חיפוש דומה מבחינה אלגוריתמית. אך כאן תצטרך להשתמש במדיפי כוונות ספציפיים כמסננים. 

למעשה, ישנם ארבעה סוגים של כוונת החיפוש של מילות מפתח:

  • ניווט– מילות מפתח כלליות (לעיתים קרובות מותגים) המאפשרות למשתמשים לנווט לאתר/מקום מסוים: טוויטרנייקיבריטיש פטרוליוםניו יורקאפלנמל תעופה ברומא.
  • מידע– מילות מפתח אלו משמשות למציאת כל מידע: איך לגדל פלפלאיך למצוא מפתחות לרכבמה זה אקסולוטל.
  • חקירתי – מילות המפתח האלה משמשות כדי למצוא דברים השוו, נבדקו או רשומים: סקירת iOS 16 , המלונות הטובים ביותר בברליןאייפון מול פיקסל.
  • עסקאות – מילות מפתח אלו מסמנות את נכונותו של משתמש להמרה (קנייה, הורדה וכו'): רכישת מגפי חורף , הזמנת אייפון 14.

מילות מפתח בעלות כוונות שונות מפעילות סוגים שונים של תוכן. לכן, תצטרך לפלח עוד יותר את קבוצות הנושאים שלך כדי להקצות מילות מפתח לדפים רלוונטיים וליצור את התוכן שהמשתמשים שלך יצפו לקבל.

3. (אופציונלי) בדוק שוב את כוונות החיפוש ב-SERPs

לפעמים גוגל לא רואה את כוונת החיפוש כפי שאתה חושב שהיא. מה שיכול בסופו של דבר למקד לדפים הלא נכונים וליצור תוכן שאינו תואם את כוונת החיפוש בפועל. אז זה חכם לבדוק שוב את ה-SERPs, למרות ששלב זה די גוזל זמן.

מחקר מסוג זה ידרוש תוסף שיכול לחלץ ולהוריד תוצאות SERP אורגניות מגוגל. אפליקציית SEO Minion עבור Chrome תתאים.

התקן את התוסף, וחפש בגוגל את מילת המפתח הראשונה מקבוצה שאתה בודק פעמיים כעת. בחלונית ההכחדה של SEO Minion, בחר הורדה > כל כתובות האתרים האורגניות ולחץ על המשך . הכלי יפיק קובץ אקסל עם כתובות ה-SERP.

מה-הם-כדורי-מייבשים

לאחר מכן, צור מסמך Excel או Google Sheets חדש וסדר אותו באופן הבא:

העמודה Count מכילה פונקציה =COUNTIF(B:B,BX) לספור כמה פעמים כתובת URL חוזרת בעמודה URL (B). לאחר שחילצת SERPs עבור כל מילות המפתח שיש לך בקבוצה, הדבק את כתובות האתרים בעמודה URL (B) כדי לקבל משהו כזה:

משאבים: תמונה שנוצרה על ידי המחבר

כעת התמקד בעמודה ספירה. מילות מפתח עשויות להשתייך לאותה קבוצה רק אם הן מפעילות יותר מ-4 תוצאות SERP נפוצות. ובכל זאת, אם יתברר שהם לא, אל תסרב להם בכלל – פשוט העבר אותם לקבוצות אחרות כדי לבחור את הדפים הנכונים למיקוד.

4. מיפוי מילות מפתח לדפים

כדי למפות כראוי מילות מפתח לדפים שלך, תזדקק לרשימת כתובות האתר שלך. אתה יכול לאסוף אותם בקובץ אקסל או להשתמש בכלי ביקורת אתרים שאתה רגיל אליהם. 

ברגע שיש לך קבוצה שלמה של דפי האתר שלך וקבוצות מילות מפתח מובנות כהלכה, תוכל להתחיל להקצות קבוצות אלו לדפים. התייעץ עם Google Search Console כדי לראות אם עמודים כלשהם כבר מדורגים עבור מילות מפתח כלשהן ולכן דורשים פחות מאמצים לאופטימיזציה.

5 הכלים המובילים למיפוי מילות מפתח

ביצוע מיפוי מילות מפתח באופן ידני די גוזל זמן, לכן מומלץ להשתמש בכלים ייעודיים שיכולים להאיץ את התהליך כולו.

כלי קיבוץ מילות המפתח של מעקב הדירוג

Rank Tracker הוא חלק מערך הכלים SEO PowerSuite שיכול לעזור לך במחקר מילות מפתח, מיפוי מילות מפתח ומעקב אחר מיקום. פונקציונליות קיבוץ מילות המפתח של הכלי עודכנה לאחרונה. היא כוללת כעת פונקציונליות חזקה יותר של קיבוץ מילות מפתח. הכלי מאפשר לך לעבוד עם מילות המפתח שמצאת ב-Rank Tracker, או שאתה יכול להוסיף באופן ידני את המילים שאספת בכל מקום אחר.

תכונות שימושיות:

  • מבנה דמוי עץ של מפת מילות מפתח: צור תיקיות משנה לאשכולות אקטואלית.
  • קיבוץ מילות מפתח מבוסס AI לפי דמיון סמנטי.
  • ממשק פשוט ופונקציונליות של גרירה ושחרור.
  • יכולת לבדוק אם דף כלשהו באתר שלך כבר מדורג עבור מילת מפתח ספציפית ולהקצות אותה ישירות בכלי.
  • זיהוי קושי של מילות מפתח המאפשר לבחור את הדפים המתאימים ביותר.
  • קבוצות מילות מפתח מסונכרנות על פני כל המודולים של הכלי, כך שאין צורך לבצע מיפוי מחדש בכל פעם שאתה עובר לפונקציות אחרות.

חסרונות:

  • קיבוץ מחדש עשוי להימשך מעט יותר זמן אם יש יותר מדי מילות מפתח.

2. SEO Scout קיבוץ מילות מפתח + כלי אשכולות

SEO Scout הוא כלי חינמי לקיבוץ מילות מפתח המאפשר לך להעלות רשימה של מילות מפתח שמצאת בעבר כדי לפצל אותן לקבוצות. הפונקציונליות היא די בסיסית אבל יכולה לעזור לך לבנות את הבלגן של מילות המפתח שלך למשהו שניתן לעכל כדי להמשיך הלאה עם מיפוי מילות מפתח.

תכונות שימושיות:

  • הכלי אינו כולל מילות מפתח ראשיות מכותרות הקבוצות;
  • יוצר אשכולות אקטואליים של מילות מפתח;
  • עובד קל ומהיר במיוחד;
  • אתה יכול להוריד את התוצאות כקובץ CSV פשוט לעבודה נוספת.

חסרונות:

  • לא מציג דפים רלוונטיים;
  • ייתכן שקבוצות מילות מפתח גדולות מדי (דמיון נמוך).

3. תובנות מילות מפתח

Keyword Insights הוא כלי דפדפן מונחה בינה מלאכותית למחקר מילות מפתח, יצירת תוכן קצר וצירוף מילות מפתח. זה מאפשר לך לנתח ולקבץ מילות מפתח שמצאת במקום אחר בעבר, או לעבוד עם שאילתות שזוהו עם הכלי. לאחר שהדוח מוכן, הכלי שולח קובץ של Google Sheets לכתובת שלך.

תכונות שימושיות:

  • קביעת כוונת חיפוש;
  • כותרות שנוצרו על ידי AI עבור כל מילת מפתח נתונה;
  • מציאת דפים המדורגים עבור מילות מפתח כלשהן מהרשימה וציון אותן;
  • שאילתות שנוצרו על ידי AI המכילות מילות מפתח נתונות.

חסרונות:

  • לא מצליח לקבץ מילות מפתח בעלות דמיון נמוך;
  • מאפשר רק בדיקת 100 מילות מפתח בחינם.

4. מקבץ מילות מפתח בדירוג SE

מקבץ מילות מפתח בדירוג SE מאפשר לך לקבץ מילות מפתח באופן אוטומטי בהתבסס על דמיון תוצאת ה-SERP שלהן. כלומר אם מילות מפתח מוכנסות לקבוצה אחת אם הן חולקות את רוב 10 תוצאות החיפוש המובילות של גוגל.

תכונות שימושיות:

  • אין צורך לבדוק ידנית דמיון סמנטי;
  • כלולים מדדי מפתח SEO של מילות מפתח;
  • דירוג כתובות אתרים עבור כל מילת מפתח;
  • ממשק ידידותי למשתמש.

חסרונות:

  • כמות מילות המפתח למשימה מוגבלת;
  • לא מאפשר צ'קים בחינם (בכל זאת, המחירים סבירים למדי).

5. מתכנן התוכן של הגולשים

קידום אתרים לגולשים מתגאה ביכולת ליצור תוכנית תוכן עצמאית תוך דילוג על שלבי ההכנה כמו מחקר מילות מפתח מסורתי. אם נסתכל על הכלי מנקודת מבט של קיבוץ מילות מפתח, בהחלט נראה שהפונקציונליות שלו יכולה להיות די מועילה. מכיוון שאתה רק צריך להוסיף את מילות המפתח שלך ולציין אזורים.

תכונות שימושיות:

  • קיבוץ מילות מפתח לא לוקח הרבה זמן.
  • אשכולות נושאים מוכנים המבוססים על דמיון SERP.
  • עשוי לשמש מקור לרעיונות ליצירת תוכן.
  • מפרט כוונת חיפוש.

חסרונות:

  • דורש תוכנית בתשלום.
  • צריך חשבון Google Search Console כדי לעבוד.

סיכום

מיפוי מילות מפתח הוא פעילות מתגמלת, לא משנה באיזה כלי לקיבוץ מילות מפתח תבחר. כמו כן, זכרו שזה תהליך מתמשך.

עקוב אחר מפת מילות המפתח שלך באופן קבוע כדי להוסיף מילות מפתח חדשות בעלות פוטנציאל גבוה או לבטל מילות מפתח מיושנות. פנה למפת מילות המפתח שלך לקבלת רעיונות לתוכן. אפשר לה לעזור לך בפעילויות בניית הקישורים שלך.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן